forum strony www.gokarty.za.pl :: info na temat gokartów
Forum forum strony www.gokarty.za.pl Strona Główna
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

 
sposób na tuning wg. uczestników wyścigów na słomczynie:P

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum strony www.gokarty.za.pl Strona Główna -> Tuning
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
darek8804
Administrator



Dołączył: 17 Lip 2006
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 14:11, 21 Lip 2006
UWAGA
Do startów w KJS-Rallycross nie może podlegać obróbce żadna część silnika za wyjątkiem zezwolonych w regulaminie: wysokości głowicy, kolektora wydechowego, koła zamachowego, koła dużego rozrządu i dodmuchu.

Przeróbka silnika typu "SZAYA1" (około 28-30KM)
wg. Krzysztofa Szaykowskiego.


Krok 1

Przed przeróbką zmierzyć koniecznie 1km ze startu stojącego po 0,5km dobrze jest złapać międzyczas (10 pomiarów, najlepszy i najgorszy odrzucić, średnia z pozostałych da czas osiągnięcia 1km). WAŻNE - obowiązuje zasada wszystko albo nic. Koszt - obróbka głowicy i koła zamachowego u tokarza + uszczelka pod głowicę to około 100 PLN a reszta to kilka godzin własnej pracy.

PAMIĘTAJ, ŻE DECYDUJĄC SIĘ NA PRZERÓBKĘ ROBISZ JĄ NA WŁASNE RYZYKO, AUTOR STRONY I SZAYA NIE PONOSZĄ ŻADNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA EWENTUALNE STRATY SPOWODOWANE PRZERÓBKĄ .

Krok 2

Gaźnik, generalnie dysza główna o 2 jednostki większa nie ma wpływu na ilość spalanego paliwa ale koniecznie.

Krok 3

Dodmuch, wywiercić otwory 10-15 mm w dnie puszki filtra powietrza.

Krok 4

Głowica, podebrać materiał głowicy przy zaworach tam gdzie prawie stykają się ze ścianką komory spalania, splanować aż do zniknięcia rowka odprowadzającego spaliny do gwizdka (jak zdejmie się głowice to można się od razu połapać o jaki rowek chodzi).

Krok 5

Zgrać przeloty kolektorów wydechowych z głowicą (czyli "kolanka", którymi odprowadzane są spaliny z głowicy do tłumika) pomocny jest przy tym odcisk na uszczelce, tej która jest między głowicą a "kolankiem", wiadomo wtedy gdzie podebrać materiału w głowicy czy w "kolanku" .

Krok 6

Przesunąć wałek rozrządu o 8 stopni w lewo tj. rozpiłować otwory mocujące duże koło rozrządu o 2mm w lewo PO OBWODZIE, sprawdzić na jednej śrubie czy wałek się przesuwa i dokręcić złożyć rozrząd na znaki .

Krok 7

W związku z poprzednim punktem aparat zapłonowy o 8 stopni w prawo czyli ustawiamy zapłon na " 0 ".

Krok 8

Koło zamachowe staczamy na szerokość wieńca zębatego.

Krok 9

Regulacje. Ponownie zmierzyć 1km ze startu stojącego (na tej samej trasie), a następnie regulować wielkość dyszy głównej nie tylko całymi jednostkami ale zrobić rozwiertak do dysz tj. gruba igła lekko liźnięta z jednego boku na szlifierce oraz ustawienie zapłonu między -2 stopnie do +1 po ZZ co równa się -8 taka jest wartość naprawdę.

Opisana przeróbka nie powinna wpłynąć na żywotność silnika, a wykonana dokładnie powinna dać przyrost mocy do około 28-30KM.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jrdp sgqrlonjc
Gość






PostWysłany: Nie 18:13, 02 Wrz 2007
hbgvafes waymd xunvzmopl xdjyuwlzq okgdblerm ohmlanw tmlz
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum strony www.gokarty.za.pl Strona Główna -> Tuning Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

 

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

Template Boogie by Soso
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin