|
darek8804 |
|
Administrator
Dołączył: 17 Lip 2006 Posty: 9 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
Wysłany: Pią 14:11, 21 Lip 2006
|
|
UWAGA
Do startów w KJS-Rallycross nie może podlegać obróbce żadna część silnika za wyjątkiem zezwolonych w regulaminie: wysokości głowicy, kolektora wydechowego, koła zamachowego, koła dużego rozrządu i dodmuchu.
Przeróbka silnika typu "SZAYA1" (około 28-30KM)
wg. Krzysztofa Szaykowskiego.
Krok 1
Przed przeróbką zmierzyć koniecznie 1km ze startu stojącego po 0,5km dobrze jest złapać międzyczas (10 pomiarów, najlepszy i najgorszy odrzucić, średnia z pozostałych da czas osiągnięcia 1km). WAŻNE - obowiązuje zasada wszystko albo nic. Koszt - obróbka głowicy i koła zamachowego u tokarza + uszczelka pod głowicę to około 100 PLN a reszta to kilka godzin własnej pracy.
PAMIĘTAJ, ŻE DECYDUJĄC SIĘ NA PRZERÓBKĘ ROBISZ JĄ NA WŁASNE RYZYKO, AUTOR STRONY I SZAYA NIE PONOSZĄ ŻADNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA EWENTUALNE STRATY SPOWODOWANE PRZERÓBKĄ .
Krok 2
Gaźnik, generalnie dysza główna o 2 jednostki większa nie ma wpływu na ilość spalanego paliwa ale koniecznie.
Krok 3
Dodmuch, wywiercić otwory 10-15 mm w dnie puszki filtra powietrza.
Krok 4
Głowica, podebrać materiał głowicy przy zaworach tam gdzie prawie stykają się ze ścianką komory spalania, splanować aż do zniknięcia rowka odprowadzającego spaliny do gwizdka (jak zdejmie się głowice to można się od razu połapać o jaki rowek chodzi).
Krok 5
Zgrać przeloty kolektorów wydechowych z głowicą (czyli "kolanka", którymi odprowadzane są spaliny z głowicy do tłumika) pomocny jest przy tym odcisk na uszczelce, tej która jest między głowicą a "kolankiem", wiadomo wtedy gdzie podebrać materiału w głowicy czy w "kolanku" .
Krok 6
Przesunąć wałek rozrządu o 8 stopni w lewo tj. rozpiłować otwory mocujące duże koło rozrządu o 2mm w lewo PO OBWODZIE, sprawdzić na jednej śrubie czy wałek się przesuwa i dokręcić złożyć rozrząd na znaki .
Krok 7
W związku z poprzednim punktem aparat zapłonowy o 8 stopni w prawo czyli ustawiamy zapłon na " 0 ".
Krok 8
Koło zamachowe staczamy na szerokość wieńca zębatego.
Krok 9
Regulacje. Ponownie zmierzyć 1km ze startu stojącego (na tej samej trasie), a następnie regulować wielkość dyszy głównej nie tylko całymi jednostkami ale zrobić rozwiertak do dysz tj. gruba igła lekko liźnięta z jednego boku na szlifierce oraz ustawienie zapłonu między -2 stopnie do +1 po ZZ co równa się -8 taka jest wartość naprawdę.
Opisana przeróbka nie powinna wpłynąć na żywotność silnika, a wykonana dokładnie powinna dać przyrost mocy do około 28-30KM.
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
|
Wysłany: Nie 18:13, 02 Wrz 2007
|
|
hbgvafes waymd xunvzmopl xdjyuwlzq okgdblerm ohmlanw tmlz |
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Template Boogie by Soso
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|
|
|
|
|