|
darek8804 |
|
Administrator
Dołączył: 17 Lip 2006 Posty: 9 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
Wysłany: Pią 14:15, 21 Lip 2006
|
|
Szayowóz podczas budowy i w trakcie eksploatacji jest poddawany nieustannym modyfikacjom, w rezultacie nie ma dwóch identycznych pojazdów. Ulepszenia stosowane:
Przednie zawieszenie.
W związku ze zmniejszeniem ciężaru Szayowozu w porównaniu z Maluszkiem następuje znacznie zmniejszenie nacisków na przednia oś. To pociąga za sobą konieczność zmiany charakterystyki przedniego zawieszenia, jako niezbędnego warunku dobrego trzymania się drogi. W tym celu wyjmujemy pióra numer 3 i 4, zastępując je płaskownikiem o wymiarach 40 mm szerokości i grubości ~3 mm ze zwykłej stali, nie sprężynującej.
Hamulce.
Ze względu na to że przód Szayowozu jest bardzo lekki montuje się cztery jednakowe tłoczki hamulcowe. Przy seryjnym układzie hamulcowym bardzo łatwo było o zablokowanie przednich kół i utratę sterowności.
Zawieszenie.
Poprawienie autka można uzyskać w bardzo prosty sposób. Wystarczy tylko odwrotnie przykręcić kół. Wygląda to trochę dziwnie ale ma zdecydowanie wpływ na prowadzenie autka.
Stabilizacja silnika
Częsta awarią w Szayowozach jest szybkie zużywanie się poduszek pod skrzynia biegów. Można w bardzo prosty sposób dokonać malej poprawki, dzięki której poduszki przetrwają o wiele dłużej.
Opis stabilizatora:
Czerwony kolor - mocowanie, z lewej do ramy, z prawej, przedłużając śrubę łączącą obudowę skrzyni biegów i silnika
Ciemny szary - przegub
Niebieski - gwint
Jasny szary - śruba rzymska (dzięki której mamy możliwość regulacji)
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|