|
darek8804 |
|
Administrator
Dołączył: 17 Lip 2006 Posty: 9 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
Wysłany: Pią 14:38, 21 Lip 2006
|
|
1. Budowa.
1.1 Jest to pojazd czterokołowy, jednomiejscowy.
1.2 Rama rurowa przestrzenna wraz z podzespołami jezdnymi i napędowymi z Polskiego Fiata 126p.
2. Rama.
2.1 Rama– klatka bezpieczeństwa musi być wykonana wg. Zał. „J” FIA. I zawierać elementy: pałąki główny i przedni lub 2 boczne z rur bez szwu ze stali ciągnionej o średnicy 45mm x 2,5 ścianka lub 50 mm x 2,0, elementów łączących, jednego elementu przekątnego, podpór tylnych oraz belki poziomej do mocowania pasów bezpieczeństwa. Pozostałe elementy o wymiarach średnica 38 x 2,5 lub 40 x 2,0.
2.2 Usytuowanie zespołów napędowych i jezdnych musza być zgodne z samochodem PF 126p i pochodzić od tego samochodu.
3. Nadwozie.
3.1 Nadwozie jest szczątkowe i składa się z błotników osłaniających całą szerokość koła, osłony przedniej i boczków, elementy te muszą być trwale zamocowane. Mogą być wykonane z dowolnego materiału nie palnego. Inne elementy nadwozia są niedozwolone.
4. Podłoga.
Podłoga musi być wykonana z metalu i sięgać od osi pedałów aż za siedzenie kierowcy. Posiadać integralną osłonę nóg z przodu do wysokości 30 cm oraz ścianę od przedziału silnikowego do wysokości 50 cm.
5. Zbiornik paliwa.
5.1 Zbiornik paliwa o pojemności max. 5 dcm3 wykonany fabrycznie z przeznaczeniem do transportu paliwa.
5.2 Mocowanie zbiornika musi być trwale na belce tylnego zawieszenia.
5.3 Zbiornik musi być wyposażony w rurkę odpowietrzającą z zaworkiem jednokierunkowym.
5.4 Wszelkie połączenia przewodów paliwowych powinny posiadać opaski zaciskowe.
5.5 Przewody paliwowe zbrojone dwuwarstwowe.
6. Zderzaki
6.1 Zderzaki boczne, co najmniej do szerokości koła.
6.2 Zderzaki przedni i tylny szerokości pojazdu z kołami
6.3 Żaden element nie może wystawać poza obrys zderzaka.
7. Silnik.
7.1 Silnik pochodzący z samochodu Polski Fiat 126p o pojemności do 652 cm2. Przygotowany wg. "SZCZEGÓŁOWYCH PRZEPISÓW PRZYGOTOWANIA SILNIKA P.F 126p DO IMPREZ KJS-RC".
7.2 W układzie odpowietrzenia silnika musi być zamontowany pojemnik zbierający „odma” o poj. min 2 dcm3.
7.3 Miska olejowa – dowolna.
7.4 Układ wydechowy – dowolny, puszkowy o pój. min 2,5 l z wylotem skierowanym do tyłu lub dołu.
8. Skrzynia biegów.
8.1 Skrzynia biegów i mechanizm różnicowy seryjne.
8.2 Zezwala się na dowolny manualny zewnętrzny mechanizm zmiany biegów.
9 Zawieszenie przednie.
9.1 Zawieszenie seryjne.
9.2 Zezwala się na modyfikację resora.
10. Zawieszenie tylne.
10.1 Zawieszenie seryjne.
10.2 Zezwala się na dowolną wysokość sprężyn śrubowych zawieszenia.
11. Koła i ogumienie.
11.1 Ogumienie produkcji krajowej o szerokości max wymiaru 145
11.2 Zezwala się wyłącznie na bieżnik letni szosowy.
11.3 Maksymalna szerokość kompletnego koła 6,5 cala
11.4 Tarcze kół dowolne o średnicy 12” i 13”.
12. Układ kierowniczy.
12.1 Pochodzący z 126p, CC, S.C. (typu mechanicznego).
13. Instalacja elektryczna.
13.1 Pojazd musi być wyposażony w wyłącznik prądu odłączający akumulator jak i prądnice lub alternator. Wyłącznik musi znajdować się w zasięgu działania kierowcy.
13.2 Akumulator trwale umocowany w osłonie płynoszczelnej wg zał. „J”.
13.3 Pojazd musi być wyposażony w 2 światła stop o powierzchni każdego 60 cm2 umocowane do pałąka głównego na górze wyposażonego w żarówkę o mocy 21 W.
14. Bezpieczeństwo.
14.1 Pasy muszą być typu szelkowego 4 punktowe Firmy Markowej, zezwala się na pasy z utraconą homologacją, o szerokości min 3 cale.
14.2 Punkty mocowania pasów bezpieczeństwa do poprzeczki klatki wg zał. „J”
14.3 Fotel kubełkowy o wysokości oparcia do połowy kasku.
14.4 Siatki ochronne z boku i z góry pojazdu sięgające od przodu do środka kierownicy. Max wymiar oczka to 6 cm / 6cm szerokość taśmy 2 cm. Siatka umocowana do konstrukcji rurowej pojazdu.
14.5 Pojazd musi być wyposażony w system gaśniczy o min masie 2 kg środka gaśniczego uruchamiany z miejsca kierowcy a dysze wylotowe muszą być skierowane na zbiornik i gaźnik.
14.6 Konstrukcja i wyposażenie kabiny kierowcy musi zezwalać na opuszczenie pojazdu w czasie 7 sek. Wg Art.286 FIA załącznik „J”. Zaleca się sprawdzanie powyższego przed zawodami.
15. Lusterka.
15.1 Pojazd ma być wyposażony w 2 lusterka po bokach o pow. 90 cm2 każde.
16. Inne
16.1 Obowiązkowa trwała osłona pompy hamulcowej od przodu.
16.2 Zespół napędowy musi być elektrycznie połączony z „masą” pojazdu.
16.3 Pedały w części styku z obuwiem muszą być antypoślizgowe.
16.4 W siedzeniu i podłodze w tej samej osi winien być otwór o średnicy min 10 mm.
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|